• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِكَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت.
اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا قائم ما اهل بیت(علیه‌السلام) ظهور یابد. (منتخب‌الاثر، ص ٢٥٤)

   
 
 
 

اهمیت و عظمت عید غدیر :


اهمیت و عظمت عید غدیر در رسانه های جمعی به درستی مطرح شود
غدیر
حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم از رسانه های جمعی خواست که اهمیت و عظمت عیدسعید غدیر خم را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مؤدب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک این عید بزرگ بر همه مسلمین و به خصوص شیعیان و محبان امیرالمؤمنین(ع) ابراز داشت: در روایات متعدد از عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر یادشده، ضمن آن که تجلیل و بزرگداشت آن از جمله مهم ترین سفارشات و توصیه های ائمه اطهار(ع) خطاب به همه ما می باشد.

وی همچنین با بیان این که اهمیت غدیر باید مورد توجه قرار گرفته و مؤلفه های اصلی آن به طور خاص تحلیل و تبیین شود، افزود: برگزاری مجالس شعرخوانی، تبیین خطبه غدیر به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی، همچنین برگزاری مراسم ها و سخنرانی های جذاب، نشست ها و کرسی های علمی و فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی در این راستا حتماً باید مورد توجه باشد.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: ما نمی توانیم و حق نداریم که دست از اعتقادات خود به خصوص بحث غدیر برداریم. البته بعد از شیوع کرونا، متأسفانه برگزاری محافل به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر تا حدودی کمرنگ شده از جمله حضور مردم در منازل سادات که رسم بسیار ارزشمند و زیبایی است اما با این حال باید کاری کنیم که مساله غدیر و عید ولایت همچنان پررنگ و مورد توجه عامه مردم باشد.

وی تأکید کرد: در روایات داریم که پیامبر اکرم(ص) با دیدن آقا امیرالمؤمنین(ع) بسیار خوشنود می شد و این سخن را می فرمود که انا مدینه العلم و علی بابها و یا در جای دیگر روایت شده که انا مدینه الفقه و علی بابها و این قبیل روایت ها در منابع شیعی و اهل سنت بارها تکرار شده و مهم نیز این است که ما این مباحث مهم را برای جامعه امروز به درستی تبیین و تشریح کنیم تا اندکی از شأن و جایگاه والای امام علی(ع) بر همگان روشن شود.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب همچنین گفت: احیای غدیر باعث زنده نگه داشتن عاشورا و نهضت حسینی می شود و به قول برخی بزرگان، ما در قضیه غدیر، تا حدودی کمرنگ عمل کردیم و این غفلت باعث شد که بعدها تردیدهایی در اصل واقعه غدیر صورت گیرد.

وی افزود: مرحوم علامه امینی، تلاش و زحمت بسیاری در تدوین الغدیر کشیدند و باید این کتاب گرانسنگ در جامعه ما و دیگر جوامع به خوبی در محافل علمی و عمومی معرفی و تبیین شود.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading