• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی(علیه‌السلام) از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر می‌برد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦)

   
 
 
 

دستیابی به "علوم انسانی قرآن‌بنیان" یکی از غایت های تحول در علوم انسانی است


دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی‌امین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت :

دستیابی به علوم انسانی قران بنیان به عنوان یکی از غایت های تحول در علوم انسانی است و زمانی تأثیرات قرآن در عرصه اجتماعی بیشتر می شود که آموزه های قرآنی در شکل گیری علوم انسانی اثر گذار باشد .

.به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد علی زلفی گل در این جلسه که امروز (سه شنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با بیان اینکه سیستم سازی امری مهم است، اظهار داشت: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور زمانی می تواند موفق باشد که نظام و سیستم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور باید با نیازسنجی امروز، نیازآفرینی کند و خروجی کمیسیون باید در آینده محرز و مسلم باشد .

رئیس کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قران کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علوم انسانی در بخش های مختلف سند کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور آمده است، تصریح کرد: زمانی تأثیرات علوم قرآنی بیشتر می‌شود که وارد حوزه علوم انسانی شود. روح قرآن را باید وارد رشته های علوم انسانی نماییم.

۰۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۳ کد : ۷۲۳۷۰

دکتر زلفی گل خاطرنشان کرد:حوزه سیاستگذاری برنامه ریزی و گسترش در رشته های قرآنی می باید با دقت بیشتری صورت پذیرد و تاسیس رشته های میان رشته ای با موضوع قرآن به منظور رفع نیاز های جامعه ضرورت دارد .

گفتنی است در این جلسه شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون گسترش مجلات حوزه قرآن و حدیث، بروزرسانی و اصلاح رشته‌ها به صورت منطقی، لزوم ایجاد سامانه پژوهش‌های قرآنی، حرکت در جهت مرجعیت معرفتی قرآنی (علوم انسانی قرآن بنیان) و لزوم اتصال شبکه نخبگانی به این کمیسیون پرداختند.

همچنین در این جلسه آقای دکتر محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور علوم انسانی به عنوان نایب ریس کمسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن کشور انتخاب شد .



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading