• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی(علیه‌السلام) از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر می‌برد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦)

   
 
 
 

كنفرانس ملي معارف امام رضا(ع) و علوم روز


معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) از برگزاري كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» به ميزباني اين دانشگاه در سال جاري خبر داد.
ابراهيم دانشي فر با اعلام اين خبر گفت: دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رويكردهاي علمي خود مبتني بر اولويت گذاري نسبت به موضوعات مرتبط با ترويج و تبيين معارف اهل بيت(ع) به ويژه اشاعه معارف عالم آل محمد(ص) و تبيين ارتباط مسائل علمي و اجرايي جامعه با معارف ايشان و ارائه راهبردهاي علمي-ديني به آن، اقدام به طراحي كنفرانس ملي«معارف امام رضا(ع) و علوم روز» و پيش نشست هاي تخصصي آن در سال جاري با مشاركت و حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوي- دانشگاهي و مديران و متوليان اجرايي كرده است.
وي با بيان اينكه عناوين پيش نشست هاي برنامه ريزي شده براي اين كنفرانس ناظر به مسائل و چالش هاي مهم نهادهاي علمي، فرهنگي و اقتصادي است، خاطرنشان كرد: اين پيش نشست ها و كنفرانس ملي به نحوي طراحي شده است كه بسياري از پژوهشگران و علاقه مندان علمي از جمله در حوزه هاي مديريت، علوم تربيتي و روانشناسي، علوم پزشكي و سلامت، علوم سياسي، ارتباطات، علوم اقتصادي و...مي توانند در آن نقش آفريني و يا حضور داشته باشند.
وي«اصول بنيادين تبليغ دين مبتني بر سيره عملي امام رضا (ع)»، «مؤلفه هاي تمدن سازي در مكتب سياسي امام رضا(ع)»، «بنيادهاي سلامت و بهداشت در تعاليم امام رضا(ع)» و «راهبردهاي قانوني- حقوقي در بهره‌برداري منابع و بهره وري سرمايه هاي مادي و معنوي مبتني بر تعاليم امام رضا(ع)» را عناوين چهار پيش نشست اول اين كنفرانس معرفي كرد.
دانشي فر افزود: پيش نشست هاي پنجم، ششم و هفتم كنفرانس نيز با عنوان «بنيادهاي اقتصاد و اشتغال در تعاليم امام رضا(ع)»، «راهبردهاي تقويت و تعالي نهاد خانواده و نظام تربيت ديني در سيره امام رضا(ع)» و «راهبردهاي مديريت فردي و اجتماعي در تعاليم امام رضا(ع)» تا پايان سال جاري برگزار مي شود.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) گفت: در جهت فرهنگ سازي علمي مرتبط با پويش «روز جهاني امام رضا(ع)»، اين نشست ها روزهاي چهارشنبه، مقارن با روز زيارتي امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading