• العربية
  • English
  • فارسی
 
قال علی علیه السلام :

اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله.
همواره در انتظار باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید. (بحار، ج ١٥، ص ١٢٣)

   
 
 
 

محمد العاصي . مفسر و امام جمعه واشنگتن


امام جمعه واشنگتن بر لزوم بهره‌مندي از آموزه‌هاي اسلام و معارف رضوي در مقابله با قدرت‌هاي جهاني تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه به نقل از آستان‌نيوز، محمد العاصي، در نشست علمي «علوم تربيتي و روان شناسي در سيره و تعاليم امام رضا(ع)» كه در قالب برنامه‌هاي علمي سومين كنگره بين‌المللي امام رضا(ع) و علوم روز، در سالن جلسات شهيد چمران واحد برادران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد، از تمامي تلاش‌ها و پژوهشهاي انجام شده در حوزه معارف رضوي كه در ايران انجام شده است، تقدير و تشكر كرد.
وي افزود: دنيايي كه در آن زندگي مي‌كنيم مملو از ويژگي‌هاي تركيب شده با تكنولوژي است و از نانوتكنولوژي تا بحث هاي ستاره‌شناسي را شامل مي‌شود اما متاسفانه وقتي وارد مباحث عميق از قبيل انسان‌شناسي، جامعه‌شناسي و روانشناسي مي شويم مي بينيم كه دست بشريت از ارائه نگاه جامع نگر خالي است.
نويسنده اولين تفسير قرآن كريم به زبان انگليسي در جهان، در ادامه خاطر نشان كرد: خوشبختانه ما مسلمانان از گنجينه هاي عظيم قرآن كريم و متون اسلامي از قبيل علوم و معارف رضوي برخورداريم و در صورت بهره‌مندي صحيح از اين ذخاير، هر كدام از ما به عنوان يك دانشمند علوم اسلامي در دنيا بايد شناخته شويم و نسخه اي نوين از نوع مديريت انسان در ساحت تربيت و تعالي را ارائه نماييم.
وي با بيان اينكه ما بايد مفهوم علم و روابط اجتماعي را در قرآن كريم پيدا كنيم و اين نكته را درك كنيم كه اين مفاهيم در زندگي ما تاثيرگذار است، افزود: امروز به دليل‌ نبود نگاه اصيل به تعالي و سرنوشت انسان، تمامي مردم جهان با دو مفهوم قدرت و ثروت مورد تهديد هستند، به عبارت ديگر تمامي قدرتهاي نظامي در تلاش هستند خواسته يا ناخواسته با اين دو مفهوم، نسل انسان را منقرض كنند.
عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب ادامه داد: منطبق با شاخص هاي آيات قرآن كريم و نيز تعاليم امام رضا عليه السلام مي بينيم كه عملكرد فعلي قدرت‌هاي استكبار يعني از درون مسموم شده‌ و به بيراهه رفته‌ا‌ند لكن خوشبختانه كشورهاي اسلامي اين فرصت را دارند كه با بهره مندي از آموزه‌هاي اسلام و معارف رضوي بتوانند با اين قدرت‌ها مقابله كرده و به سمت سرزمين موعود و تحقق سرنوشت اصيل آن حركت كنند.
وي خاطر نشان كرد: تركيبي از سه گروه بني اسرائيل، بني اميه و بيزانتين سه گروهي بودند كه تمام قدرت خود را مصروف از بين بردن پيامبران ما كردند اما از آنجايي كه موفق نشدند تصميم گرفتند از اهل بيت عليهم السلام و در ادامه از امام حسين(ع) انتقام بگيرند امري كه در حال حاضر نيز اين بحث به نوعي در حال اتفاق است...
امام جمعه واشنگتن تصريح كرد: امروز نبرد ما نبرد بين فرقه‌ها نيست بلكه جنگ، جنگ تمدني و نبرد بين حق و باطل است از همين رو ما بايد با ابزار راستين آيات و احاديث به سردمداري جمهوري اسلامي ايران به جنگ دشمن برويم تا پيروز شويم لذا وقتي دقيق نگاه مي كنيم بخش مهمي از اين مبارزه، افزايش قدرت مندي ما در برابر اصول و بنيادهاي علم غربي و غير توحيدي است. در همين زمينه بايد راهبردها و مهارت هاي تربيتي و روان شناختي توحيد محور روز به روز گسترش يابد. در حقيقت اگر چنانچه خوب عرضه نماييم بشريت پذيراي نگاه عميق اسلامي و رضوي خواهد بود و اين فرصت متمايز ما در بهره مندي از تعاليم امام رضا عليه السلام است.
در همين زمينه وظيفه خود مي دانم از برگزاري اين نشست علمي خوب و ارائه ها و سخنراني هاي جذاب اساتيد سپاسگزاري نمايم. اميدوارم بتوانيم اين نوع گفتمان هاي علمي را بيش از پيش توسعه دهيم.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading