• العربية
  • English
  • فارسی
 
ـحضرت مهدی(ع) :

اَنَا خاتِمُ الأوصیاءِ وَ بی ‌یدفَعُ اللهُ البَلاءَ عَن اَهلی و شیعَتی.
من ختم‌کنندة راه اوصیا هستم و به وسیلة من خدا بلاها را از اهل بیت من و شیعیانم دفع می‌نماید. (غیبت شیخ طوسی، ص ٢٤٦)

   
 
 
 

مراسم تجلیل از رساله های برتر قرآنی


مراسم تجلیل از رساله های برتر قرآنی
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده در این زمینه اظهارداشت: مراسم تجلیل از رساله های برتر قرآنی پس از پنج سال وقفه دوباره در نمایشگاه قرآن برگزار شد و شب گذشته طی مراسمی از یک رساله منتخب و شایسته تقدیر و سه رساله در رتبه های اول تا سوم تجلیل شد.
در این جشنواره 55 اثر امکان حضور یافتند که از این میان پس از انجام داوری های لازم 25 اثر انتخاب و در نهایت 13 رساله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و به مرحله نهایی راه یافت و در مجموع چهار اثر پذیرفته شد.

علی عبداللهی نویسنده رساله شناسایی و تبیین مدل‌های رفتاری انسان از منظر قرآن به عنوان نفر اول، بهزاد ایزدی نویسنده رساله بررسی تطبیقی مبانی نظری ارتباطات در حوزه تربیت از دیدگاه نادینگز و تفاسیر فریقین به عنوان نفر دوم، محمد خطیبی نویسنده رساله دلالت فراقیاسی قرآن؛ ادله و رویکردها و آسیب‌ها به عنوان نفر سوم و سیدمهدی رحمتی برای رساله نقد مستندات قرآنی جریان‌های تکفیری خشونت‌گرا به عنوان نفر چهارم معرفی شدند.

دبیر جشنواره رساله های برتر قرآنی در این مراسم که در محل سالن نشست های اختصاصی نمایشگاه قرآن برپا شد، هدف از برگزاری این جشنواره را امکان سنجش پذیری و ارزیابی رساله های قرآنی عنوان کرد و گفت: تمام رساله هایی که برای بررسی و داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، توسط دانشجویان طی سال های 93 تا 96 تهیه شده و در مقطع دکتری به مباحث قرآنی پرداخته اند.

مریم قاسم احمد اظهار امیدواری کرد تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در سال های آینده راه اندازی شود و در ادامه گفت: برگزاری این جشنواره به لحاظ ایده های برتر در حوزه های قرآنی بسیار حائز اهمیت است و جشنواره رساله های برتر قرآنی دارای کاربردهای بسیاری از جمله ایجاد انگیزه میان دانشجویان برای ارائه آثار کاربردی بوده است.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading