• العربية
  • English
  • فارسی
 
حضرت مهدی(عج) :

اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم.
برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥)

   
 
 
 

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد/رقابت نمایندگان ۶۲ کشور جهان


در مصلی تهران؛

سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با رقابت نمایندگان ۶۲ کشور جهان،با سخنرانی حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مسؤولان کشوری و لشکری، جامعه قرآنی و علاقه‌مندان قرآنی آغاز به کار کرد. این مسابقات تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

شرکت کنندگان در بخش‌های بانوان، بزرگسالان، دانش آموزان، روشندلان و طلاب علوم دینی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و پایان نامه قرآنی به رقابت می‌پردازند.

پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، قرائت آیاتی از کلام الله مجید، توسط علیرضا رضایی، مقام اول رشته قرائت قرآن در دوره سی و پنجم مسابقات بین المللی قرآن، خیر مقدم حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای برنامه تواشیح توسط گروه مدیحه سرایی میعاد و پخش نماهنگ همراه با ارائه گزارش درباره مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله بخش‌های مراسم آغازین این دوره از مسابقات بین المللی قرآن بود.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین افتتاحیه سی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: متسابقین در حوزه قرائت، حفظ، دانش آموزی، بانوان حوزات علمیه در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت دارند. نتایج فینالیست‌ها بعد از این جلسه اعلام خواهد شد.

خاموشی در ادامه گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر جوان و نوجوانی قرائت قرآن بخواند قرآن با گوشت و پوست او مخلوط می‌شود و خدا او را با انبیا محشور می‌کند و در روز قیامت قرآن از او دفاع می‌کند. همچنین قاری قرآن از حق تعالی بهره‌ای متفاوت از قرآن طلب می‌کند و می‌گوید: ای پروردگار همه کسانی که اهل کار نیک بودند نتایج خود را به بهترین نحو گرفتند عمل قاری چیست؟ و از خدا می‌خواهد بهترین عمل را به او بدهد و برسراو تاج بزرگواری بدهد و به قرآن می‌گوید آیا راضی شدی؟ قرآن می‌گوید من برتر از آن برای قاری خود طلب می‌کنم و خداوندمخلد بودن در جنات عدن را نصیبش می‌کند و با هر آیه‌ای که می‌خواند بالاتر می‌رود.

خاموشی تصریح کرد: ما مفتخریم که در نظام اسلامی جلسات قرآنی در جای جای کشور شکل گرفته است و امروز سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی یک جریان بین المللی را جمع کرده و همه آحاد و فعالین قرآنی سراسر دنیا را برای تجلی نور الهی گردهم آورده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم متسابقین رقابت خوبی داشته و در کشور جمهوری اسلامی ایران به آنها خوش بگذرد و بتوانند سفیر خوبی برای فعالیت‌های قرآنی در کشور خودشان باشند.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading