• العربية
  • English
  • فارسی
 
پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم :

المَهدِی طاووسُ أَهلِ الجَنَّةِ.
مهدی(ع) طاووس اهل بهشت است. (الشِّهاب‌ فی‌الحِکَمِ و الآداب، ص ١٦)

   
 
 
 

اولین گردهمایی سالیانه دانشجویان عراقی دانشگاه قم


اولین گردهمایی سالیانه دانشجویان عراقی دانشگاه قم برگزار شد

اولین گردهمایی سالیانه دانشجویان عراقی دانشگاه قم همراه با زیارت و غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مودب‌ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم در این گردهمایی ضمن خیرمقدم به حضار عنوان کرد: دانشگاه قم به عنوان یکی از دانشگاه‎های مهم ایران در راستای تعاملات بین المللی به پذیرش دانشجویان عراقی پرداخته و با حضور اساتید و پرسنل مجرب زمینه تحصیل حدود 4هزار دانشجوی بین المللی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان بین المللی دانشگاه قم در دانشکده‌های الهیات، ادبیات، حقوق، علوم پایه و فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند و مسئولین دانشگاه قم معتقدند که با فراهم شدن شرایط تحصیل برای جوانان عراقی در ایران زمینه رشد و پیشرفت عراق اسلامی بیشتر از پیش فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مودب گفت: ایران و عراق امت واحدی هستند که پرچم اهل بیت علیهم السلام را در دنیا سرفراز می کنند و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم در پایان گفت: دانشگاه قم از همکاری های بین المللی در حوزه آموزش و پژوهش با دانشگاه های عراق استقبال می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اباعبدالله الحسین عنوان کرد: احیای تمدن اسلامی ایجاد اتحاد بین همه مسلمین خصوصا در مقابله با الحاد و کفر است و امروز حضور دانشجویان عراقی در ایران مصداقی از اتحادی است که خداوند متعال در قرآن کریم آنرا مورد توجه و اشاره قرار داده است.

وی با بیان اینکه این تعاملات بین دو کشور ایران و عراق مقدمه و قدم های اولیه است که باید پیموده شود، افزود: بعد از این اتحاد که در امت اسلامی لازم است 2 بال احیای تمدن اسلامی ایمان و علم هستند که حضور دانشجویان و مبادلات علمی و پژوهشی بین کشورهای اسلامی می تواند تعالی بخش این 2 بال در امت اسلامی باشد.

در ادامه دکتر اکبرپور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم نیز با بیان اینکه تعامل سازنده‌ای بین اساتید و مسئولین دانشگاه قم و دانشجویان عراقی برقرار شده است گفت: خوشحالیم که نمایندگان دانشجویان عراقی اذعان دارند که کیفیت آموزش در دانشگاه قم از سطح بالایی برخوردار است.

وی همچنین بر تلاش مسئولین دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد و گفت: حضور دانشجویان عراقی فتح باب تعاملات گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی بین ایران و عراق خواهد بود.

گفتنی است دانشجویان عراقی در پایان مراسم عازم زیارت و غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شدند.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading