• العربية
  • English
  • فارسی
 
پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم :

المَهدِی طاووسُ أَهلِ الجَنَّةِ.
مهدی(ع) طاووس اهل بهشت است. (الشِّهاب‌ فی‌الحِکَمِ و الآداب، ص ١٦)

   
 
 
 

مراسم نکوداشت آیت الله دکتر سید محمد باقر حجتی .


یاداشت روزنامه اطلاعات در ویژه نامه استاد حجتی در تاریخ اول اسفندماه 1402

استاد حجتی کتابشناسی کم نظیر

استاد حضرت آیت الله دکتر سید محمدباقر حجتی استادی توانمند و کتابشناسی کم نظیر هست که سالها به تدریس و تحقیق متون الهیاتی خصوصا علوم قرآن و حدیث همت گماشت .

او نه تنها در دانشگاه تهران موسس و پیشتاز مباحث تفسیر و علوم قرآن بود ، در دانشگاه قم هم موسس رشته علوم قرآن و حدیث شد و در طول سالهای 72 تا 76 یک روز در هفته به قم می آمد و تدریس رشته قرآن و حدیث را انجام می داد و زمینه های تدریس برای دانشجویان دکتری علوم قرآن و حدیث خود را هم فراهم آورد تا بدان جا که آنها امروز مدرسان با سابقه ای در دانشگاه قم و کشور هستند .

او در ایام حضور در دانشگاه قم ، نخستین پایان نامه های ارشد رشته علوم قرآن و حدیث را راهنمایی و راهبری نمود که امروز در کتابخانه دانشگاه موجود و از افتخارات دانشگاه قم هست .

فارغ التحصیلان آن ایام دانشگاه قم که از استاد آیت الله دکتر حجتی هم علم اموختند و هم اخلاق ، در مراکز علمی و دینی ، معلمینی موفق و موثر هستند زیرا از سفره پر برکت استاد دکتر حجتی بهرمند بودند . در آن ایام که ایشان برای تدریس به دانشگاه قم میامد ، استادان حوزه هم مطلع شدند و از ایشان درخواست کردند که روزهای حضور در قم بیشتر شود تا طلاب گرامی هم از مباحث علوم قرآنی ایشان بهرمند شود که چنین توفیقی کمتر حاصل شد .

ایشان علاقه خاصی به حوزه قم و علما و مراجع داشت به گونه ای که هر هفته که من در سالهای 72 در کلاس درس ایشان در دانشکده الهیات تهران ، شرکت داشتم ، در پایان کلاس ، از اخبار حوزه پرس و جو می نمود و احوال علما را میپرسید و هر گاه قم میامد به نظر میرسید که شادابی خاصی داشت و تمایل داشت از مراکز حوزه بازدید نماید . وجودشان مستدام باد .

سید رضا مودب . رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم

اسفند 1402

AttachmentSize
نامه نکو داشت دکتر حجتی 1402. اسفند ماه.pdf4.11 MB


 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading