اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم.
برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمالالدین، ج ٢، ص ٤٨٥)
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم؛
بعد از حوزه علمیه، سنگینترین وظایف معارفی بر عهده دانشکده الهیات است
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه دانشکدههای الهیات با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر هیئت علمی، نقش بسیار مهمی در گسترش معارف دینی کشور ایفا میکنند، عنوان کرد: سه وظیفه اصلی دانشگاه به فرمایش مقام معظم رهبری، تربیت عالم، تولید علم و جهتدهی به تربیت عالم و تولید علم است که از مهمترین دانشکدهها در تحقق این اهداف دانشکدههای الهیات کشور هستند و سنگینترین وظایف معارفی بعد از حوزههای علمیه بر دوش آنهاست.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجتالاسلام والمسلمین دکتر سید رضا مودب، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم در چهارمین اجلاس سراسری رؤسا و معاونین دانشکدههای الهیات سراسر کشور عنوان کرد: ۲۲ دانشکده الهیات در کشور فعالیت دارند که به برکت انقلاب شکل گرفته و پیشرفت کردهاند.
وی افزود: پیش از انقلاب تنها برخی گروههای مذهبی فعالیت میکردند و به برکت هدایتهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، امروزه در خیلی از دانشگاههای مهم کشور دانشکدههای الهیات تشکیل شده و در حال فعالیت هستند؛ غالب رشتههای فلسفه، کلام، فقه، شیعهشناسی، معارف و دیگر رشتهها در این دانشکدهها ارائه میشود و به طور کلی رو به توسعه است.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم بیان کرد: دانشکدههای الهیات با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر هیئت علمی، که از اساتید معزز هستند؛ نقش بسیار مهمی در گسترش معارف دینی کشور ایفا میکنند؛ رکن اصلی دانشگاه علم، و سه وظیفه اصلی آن به فرمایش مقام معظم رهبری، تربیت عالم، تولید علم و جهتدهی به تربیت عالم و تولید علم است که از مهمترین دانشکدهها در تحقق این اهداف دانشکدههای الهیات کشور هستند و سنگینترین وظایف معارفی بعد از حوزههای علمیه بر دوش آنهاست.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم ادامه داد: دانشکدههای الهیات ظرفیت بسیار گرانقدری از نظر اساتید و سرمایههای علمی دارند و مسئولیت اسلامیسازی علوم انسانی برعهده دانشکدههای الهیات است، همینطور که بیشترین مجلات وزارت علوم در حوزه علوم انسانی است، بیشتر دانشجویان نیز در حوزه علوم انسانی تحصیل میکنند که البته نگرانیهای جدی هم در این زمینه ایجاد میکند که فارغالتحصیلان این رشتهها پس از فراغت از تحصیل چه سرنوشتی خواهند داشت و گاهی بهجای اینکه باورهای دینیشان تقویت شود، نسبت به هنگام ورود به دانشگاه افت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: مطلوب است که دانشگاههای الهیات در این شرایط، قدری وظایف، توانمندی و ظرفیتهای خود را به بحث بگذارند؛ در دانشگاه قم نیز، از مهمترین برنامههای دکتر شریفی، ریاست دانشگاه، این بوده که مباحث و برنامههای علوم انسانی مورد توجه تمام معاونین و اساتید دانشگاه قرار گیرد.