• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِكَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت.
اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا قائم ما اهل بیت(علیه‌السلام) ظهور یابد. (منتخب‌الاثر، ص ٢٥٤)

   
 
 
 

اعجاز قرآن از نظر آیه الله حوئی .(3)


«قرآن و دورى مطالب آن از تناقض»

آية اللّه خوئى، از ديگر وجوه برجسته و بى‏نظير قرآن را سلامت آن از تناقض و ناسازگارى مطالب آن مى‏داند و بيان مى‏دارد كه قرآن به جهت هدف هدايتى آن متعرض شؤون مختلف زندگى بشر مى‏باشد و در موضوعات زمينى و آسمانى، سخن گفته است، درحالى‏كه در ميان آنها، تناقض و ناسازگارى وجود ندارد، ولى كتب عهدين موجود، دچار تناقض شده است و سازگارى بين مطالب آن وجود ندارد .
__________________________________________________
1)- همان، ص 68.
----------------------------------------------------------------------------

«نظام نوين مقررات و تشريع قرآن»

آية اللّه خوئى، نظام مقررات قرآن را، نظامى بديع و فوق طاقت بشرى مى‏داند، زيرا چه در آن دوره كه عرب جاهلى گرفتار آداب و رسوم و فرهنگ منحط جاهلى بود و چه در دوره‏هاى بعد، هرگاه انسان، خواسته قانون‏گذار خود باشد، دريافته است كه حوزه معرفت او محدود است و بهترين نظام قانون‏گذارى را قرآن مجيد ارائه نموده است.
اسلام با طلوعش، نور معارف و قوانين الهى را در جهان منتشر كرد، بر همه كتب آسمانى قبلى فائق آمد و صراط مستقيم را براى بشر فراهم آورد و با برنامه‏هاى زندگى خود، سعادت دنيوى و اخروى انسان را تضمين نمود «2». كه از جمله آنها، ارزش انسان و مقام و منزلت اوست كه در آيات شريفه ذيل به آن اشاره مى‏كند و مى‏فرمايد: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ «3» همانا گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقوى‏ترين شما است و آيه شريفه: قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ «4» بگو اى پيامبر، آيا كسانى كه عالمند با كسانى كه در جهل و بى‏خبريند يكسانند؟!
آقاى خوئى بيان مى‏دارد كه قرآن بيانگر كلمه توحيد و توحيد كلمه و دعوت‏كننده به سعادت و بهشت است كه چنين شريعتى، امرى نبود تا انسانى بتواند آن را در قالب كتابى بياورد و لذا قرآن، كتاب «قانون» و از اين گذر نيز معجزه است «5».

__________________________________________________
(1)- همان، ص 68.
(2)- همان، ص 72.
(3)- سوره حجرات آيه 13.
(4)- سوره زمر آيه 9.
(5)- ر. ك. به البيان، ص 66.

----------------------------------------------------------------------

اعجاز قرآن در نظر اهل بيت عصمت ع و بيست نفر از علماى بزرگ اسلام، ص: 90 .



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading