• العربية
  • English
  • فارسی
 
حضرت مهدی(عج) :

اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم.
برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥)

   
 
 
 

آیت الله اعرافی: دانشگاه‌های کشور می‌توانند از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره‌مند شوند


حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: دانشگاه‌های کشور ناظر به رسالت و اهداف خود، برای ارتقای ابعاد فلسفی، اخلاقی و فقهی رشته‌های آموزشی می توانند از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی، در دیدار رئیس و تعدادی از مسئولان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، دورنمایی از وضعیت حوزه و فعالیت‌های آن در سال‌های اخیر ارائه نمود و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در سال‌های اخیر، وارد فصل مهمی از تدوین اسناد کلان شده است.

وی بر اهمیت جایگاه کلان نگری و رویکردهای بلند راهبردی و تاثیر آن بر مقام عمل، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در این چند سال ۲۰ سند راهبردی برای دو دهه فعالیت پیش روی حوزه های علمیه تدوین و ترسیم شده است؛ این اسناد کلان و راهبردی با حرکت جهادی و صرف هزاران نفر ساعت و در طی دو سال تولید شده است.

مدیر حوزه های علمیه ترسیم نظامات جامع، ارائه چشم انداز و منشورهای حوزوی را مورد توجه قرار داد و با بیان این که حوزه های علمیه برنامه ۵ ساله میان مدت نیز تدوین نموده است، اظهار داشت: برنامه میان مدت حوزه های علمیه با ذکر شاخص های راهبردی در ۴۰ مضمون و ۹۰۰ ردیف برنامه‌ای تدوین شده است.

وی با اشاره به این که ذیل این اسناد بلند مدت و ۵ ساله، بیش از ۱۰۰ طرح بسیار مهم و تحولی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: کارویژه روحانیت در عصر جدید، طرح آمایش حوزه‌های علمیه کشور، عقد و پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های مشترک، درختواره رشته‌های حوزه، توسعه فقه معاصر ناظر به مسائل جدید، طرح هدایت علمی، منابع پایدار حوزه، هوش مصنوعی و اجتهاد، طرح واسپاری اختیارات و ارتقاء و توسعه درس های خارج در کشور و... از مهمترین این طرح ها به شمار می رود.

آیت الله اعرافی ضمن اشاره بر تقویت مرکز اسناد علوم اسلامی با مشارکت حوزه‌های علمیه، بر اهمیت طراحی جامع، رشته و گرایش‌های حوزوی در ۱۶ حوزه دانشی تأکید نمود و ابراز داشت: این طرح جامع رشته ها و گرایش های حوزوی با مشارکت ۶۰۰ استاد و در مدت سه سال آماده شده است.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading