• العربية
  • English
  • فارسی
 
پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم :

المَهدِی طاووسُ أَهلِ الجَنَّةِ.
مهدی(ع) طاووس اهل بهشت است. (الشِّهاب‌ فی‌الحِکَمِ و الآداب، ص ١٦)

   
 
 
 

کنگره بین المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آینه قرآن و عترت


نتایج علمی حاصل از کنگره می‌تواند به رفع موانع کار و تولید کمک کند
مدیر دبیرخانه کنگره بین المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آینه قرآن و عترت»:
۱۴۰۱-۰۲-۱۴
نتایج علمی حاصل از کنگره می‌تواند به رفع موانع کار و تولید کمک کند
مدیر دبیرخانه کنگره بین المللی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: نتایج علمی حاصل از این کنگره علمی می‌تواند به رفع موانع کار و تولید و اقتصاد کمک کند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام سیدرضا مؤدب در آیین اختتامیه کنگره بین المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آینه قرآن و عترت» با بیان اینکه نامگذاری چند سال اخیر با محوریت اقتصادی ازسوی رهبر معظم انقلاب بر اهمیت حل مسائل تولید و اشتغال زایی اشاره دارد، اظهار کرد:

در حال حاضر کشورمان در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است ولی در حوزه اقتصاد با مشکلات مختلفی دست به گریبان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: نتایج علمی حاصل از این کنگره علمی می‌تواند در قالب سیاست نامه‌ای در حوزه اقتصاد کشور به رفع موانع کار و تولید و اشتغال بینجامد.

وی برگرفته از آیه 5 سوره مبارکه نساء سه نکته مورد استفاده در باب اقتصاد را تشریح کرد و گفت: این آیه می فرماید: «اموال خود را كه خداوند وسيله برپائى زندگى شما قرار داده، به دست سفيهان ندهيد، رزق و مخارج آنان را از درآمد آن بدهيد و آنان را بپوشانيد و با آنان سخن شايسته و نيكو بگوييد»؛ در وهله نخست این سوال محوری مطرح است که اموال را باید به دست چه کسانی سپرد؟

حجت الاسلام مؤدب ادامه داد: آیه تاکید دارد که اموال را به دست افراد فاقد تعادل عقل و خرد نباید سپرد. کسانی که رشد کافی برای سرپرستی اموال تحت سرپرستی خود را ندارند. به عبارت دیگر، افراد ناتوان و بی تدبیر نباید به سمت‌های عالی مدیریت کشور گمارده شوند که کشور را به سمت خسارت زیان بار می‌برند.

وی با بیان دیگری از حاصل از این آیه شریفه ابراز کرد: ما و ثروت ستون فقرات یک جامعه است. اگر انسان سفیهی اختیار امول را به دست بگیرد و در مسیر نادرست مانند ربا هزینه کند، ملت را به فقر می‌کشاند. لذا ثروت باید در بخش عمومی به کار گرفته شود، نه در اختیار گروه و طبقه خاصی باشد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم با تبیین سومین نکته مستفاد از این آیه عنوان کرد: مال و ثروت مایه قوام و توان و اقتدار یک ملت است. ثروت اهرم اداره نظام اقتصادی است. همچنین در این آیه رسیدگی به اقشار کم برخوردار مالی مورد تکریم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آیات قرآن می‌تواند رهنمودهای مهمی برای گشایش در حوزه‌های مختلف به خصوص مسائل اقتصادی ارائه کند. امروز بسیاری از مشکلات ما به عدم رجوع به این منبع عظیم الهی برمی‌گردد.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading