• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِكَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت.
اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا قائم ما اهل بیت(علیه‌السلام) ظهور یابد. (منتخب‌الاثر، ص ٢٥٤)

   
 
 
 

آیین نکوداشت فیلسوف و مفسر قرآن کریم، علامه طباطبایی(ره) در دانشکده الهیات دانشگاه قم


آیین نکوداشت علامه طباطبایی به همت انجمن فلسفه و دانشکده الهیات و معارف اسلامی، در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار گردید.

​​به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که با حضور اساتید دانشکده الهیات و دانشجویان رشته فلسفه و علوم قرآن و حدیث همراه بود، پس از سخنرانی و خیر مقدم دکتر مودب ریاست دانشکده، دانشجوی دکتری رشته فلسفه آقای حسین مرکزی مقدم به ارائه مقاله پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی از شاگردان علامه طباطبایی سخنران این برنامه نیز به بررسی شخصیت علامه طباطبایی پرداخته و خاطراتی از علامه طباطبایی با امام خمینی(ره) و از زبان آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی را نقل نمود.

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر اخلاص علامه در ابعاد مختلف بیان کرد: مهمترین ویژگی که با گذشت سالها از درگذشت علامه همچنان باعث زنده بودن نام ایشان، نظریات و آثار ایشان است، خلوص و اخلاص است و این اخلاص به زبان خودشان به این مفهوم بود که تنها غرق در خدا بود و نه طمع به بهشت داشت و نه برای نجات از جهنم کار می کرد؛ این امر هنر اصلی علامه بود.

وی افزود:
زمانی که این عالم بزرگ عرض می کند که من نمی دانم که این تفسیر آیا جایگاهی و ثوابی دارد، تواضع این استاد را نشان می دهد که این تواضع ابدا از سر تکبر نیست و علامه معتقد به این بود که من هیچم و هرچه هست اوست.

حجت الاسلام رمضانی گفت:
علامه طباطبایی معتقد بود هرچه محاسن است از خداست و هرچه رذیلت است از نفس خود است. اگر علم، اراده، حیات و حسن است همه شعاعی از علم، اراده، حیات و حسن مطلقه الهی است.

وی با تاکید بر خلوص علمی و رفتاری علامه بیان کرد:
اهل یقین و اهل بصیرت دینی، حتی یک قدم نیز برای غیر خدا بر نمی دارند چونکه این کار را کشتن خود و مریض کردن خود می دانند و حضرت علامه در این مسیر قدم بر می داشت.

در پایان مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدی از اعضای هیات علمی دانشگاه قم به بیان ابعاد شخصیتی این عارف و عالم وارسته پرداخته و به تسلط ایشان بر آیات قرآن حتی از دید دشمنان ایشان پرداخت.​



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading