• العربية
  • English
  • فارسی
 
«حضرت مهدی(ع)» :

اِنّی اَمانٌ لِأَهلِ اِلأرضِ كما أَنَّ النُّجومَ اَمانٌ لِأَهلِ السّماء.
من برای اهل زمین أمن و أمانم همان گونه که ستارگان آسمان أمن و أمان اهل آسمانند. (بحار، ج ٧٨، ص ٣٨)

   
 
 
 

محفل ساعتي با كلام رباني به مناسبت بزرگداشت هشتمين سالگرد درگذشت آيت الله قاضي (ره)


با حضور مسئولين و دانشگاهيان استان قم:
محفل ساعتي با كلام رباني به مناسبت بزرگداشت هشتمين سالگرد درگذشت آيت الله قاضي (ره)
به گزارش روابط عمومي دانشگاه قم، به مناسبت بزرگداشت هشتمين سالگرد درگذشت آيت الله قاضي(ره) رئيس و بنيانگذار دانشگاه قم، دوشنبه 20 آذر 96 در سالن شيخ مفيد اين دانشگاه، محفلي قرآني با حضور مسئولين، اساتيد و دانشگاهيان استان و دانشگاه قم برگزار گرديد.
در اين مراسم كه با همكاري دفتر فعاليت هاي قرآني دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين ديرباز، رئيس دانشگاه قم، با اشاره به خدمات ارزنده به انقلاب و شهر مقدس قم و خصوصاً دانشگاه قم به خصائل اخلاقي اين فقيد و مجاهد الي الله پرداخته و بيان كرد:
از مهمترين صفات پسنديده مرحوم آيت الله قاضي(ره)، حساسيت اين عالم بزرگوار نسبت به خرجكرد از اموال بيت المال بود به نحوي كه حتي نسبت به استفاده از قند و چاي دانشگاه هم احتياط به خرج داده و از هزينه شخصي آن را پرداخت مي كردند و در اين مدت هيچ حقوقي از دانشگاه دريافت نكرده و هدف ايشان تنها خدمت خالصانه بود.
در ادامه گروه تواشيح به اجراي تواشيح قرآني پرداخته و سپس قاري بين المللي قرآن كريم استاد رحيم خاكي كه از ميهمانان ويژه اين محفل قرآني بود، به تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد پرداختند.
دكتر بي آزار شيرازي از ديگر مهمانان اين محفل نوراني بوده اند كه در ابتدا به توضيح پيرامون شخصيت مرحوم آيت الله قاضي (ره) پرداخته و سپس به صورت علمي و با استناد به مطالب قرآني و تفسيري به بررسي آياتي چند از قرآن مجيد پرداختند.
در حاشيه اين محفل نيز نمايشگاهي با محوريت زندگي نامه و آثار اين اسوه ايثار و عمل نيز برگزار شد.
در پايان اين مراسم قرآني از دانشجوياني كه در زمينه هاي قرآني صاحب مقام و امتياز بودند توسط رياست و معاونين دانشگاه تقدير و تشكر بعمل آمد.



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading